Saturday, November 10, 2012

Pra Praktikal (Sek Men Keb Bachok,Kelantan - integrasi masalah pembelajaran)

Saya telah menjalankan kursus semester pendek iaitu pada semester lepas dan saya perlu mengambil kursus wajib fakulti pendidikan iaitu prapraktikal selama 1 bulan untuk memenuhi kursus ini. Saya telah memilih Sekolah Menengah Kebangsaan Bachok, Kelantan iaitu sekolah integrasi pelajar "Bermasalah Pembelajaran" sebagai sekolah untuk saya membuat pemerhatian selama sebulan lebih. Pelajar di sekolah ini terdapat banyak kategori seperti autisme, hiperaktif, slow learner, down sindrom, palsi serebral dan lain-lain lagi. Semasa berada di sekolah ini saya telah menjalankan pemerhatian kepada semua murid iaitu dari segi proses pengajaran dan pembelajaran, tingkah laku, emosi dan sebagainya. Hasil daripada saya menjalankan prapraktikal ini saya telah memperolehi pengalaman serba sedikit melalui temubual bersama-sama dengan penolong kanan pendidikan khas, guru-guru, pembantu pelajar, dan bergaul dengan pelajar.


Semasa belajar


membuat latihan
program ramdhan (bacaan asma ul-husna)
belajar sains (sambil tersenyum)

belajar kemahiran hidup (berkebun)
program ramadhan kraftangan (angpau raya)

program ramadhan (tayangan video)


program ramadhan (melukis bendera)


Terapi Bowling










No comments:

Post a Comment